hírek és aktualitások

Hat tipp a sikeres marketinghez a fogászatban

Egy jól felépített marketingterv kidolgozása kulcsszerepet játszhat az új magánfogorvosi praxis elindításában, vagy a meglévő praxis sikeresebbé tételében. Az alábbiakban ehhez olvashatnak tanácsokat, az Euronda összeállításában.

Ahogy sok más területen, a fogászatban is egyre növekszik az igény a hatékony marketingtervek kidolgozására, amelyeknek meg kell felelniük a következő kritériumoknak:

-      Célzott kommunikáció mind a már meglévő, mind a még potenciális betegekkel.

-      A készségek, ismeretek és képességek fejlesztése a praxisban.

euronda_marketing.png

1- Előnyök kiemelése. A jó fogászati marketingtervnek a fogászati kezelés utáni előnyökre kell összpontosítania. A figyelem ezen koncepció felé történő irányítása kiváló módszer arra, hogy csak azokat a betegeket vonzza, akiket igazán érdekel a kezelés.

2 - Kommunikáció. A betegeknek továbbított üzenet rendkívül fontos szerepet játszik annak biztosításában, hogy a folyamat megfelelő, meghatározott módon történjen. A reklámüzenet nem tartalmazhat túl sok olyan technikai kifejezést, szakzsargont, amelyek megnehezítik annak megértését. Az üzenetnek egyértelműnek és személyesnek kell lennie, hogy minden páciens azt érezze: csak és kizárólag neki szól.

3 – Több csatorna használata. A fogorvos marketingtervében többféle csatorna használata javasolt. Kezdve a szájreklámtól a fogorvosok és páciensek közvetlen kommunikációján át az indirekt és a közösségi médián keresztül zajló kommunikációig. A közvetlen kommunikáción vagy marketingen a vevőkhöz személy szerint szóló és a választ lehetővé és mérhetővé tevő reklámalkalmazást értjük.

4 - Kiváló minőségű szolgáltatások. A fogorvosoknak el kell kerülniük azt a hibát, hogy csökkentik a költségeket, hogy több ügyfelet vonzzanak. Olyan marketingtervet kell kidolgozni, amely illeszkedik a praxisának céljaihoz, kiemeli a praxis presztízsét és a fejlesztéseket is, valamint a szolgáltatások minőségét, ezzel elősegítve a növekedést.

5 - A hűség kialakítása. A jövedelmező marketing terv kulcstényezője a páciensek vonzása, akik hűséges ügyfelekké válhatnak. Ehhez fontos, hogy a reklámüzenet a kevésbé szokványos, különlegesebb eljárásokra összpontosítson, nem pedig a rutinkezelésekre. Az emberek nagy része szerint a fogorvosok bevételeinek nagy része nem a rutinkezelésekből származik, hanem inkább a speciálisabb, látszólag ritkábban végzett kezelésekből.

6 - Innováció. Végül, de természetesen nem utolsósorban fontos megjegyezni, hogy az innovatív kezelések és eszközök állandó fejlesztése presztízst és autoritást adnak a fogorvosi praxisnak, amelyekkel kitűnhet a fogászati piacon.

vissza a listához